8d83a0bc46b23d81824698f9c84c

ISO 20000

De ISO 20000 kwaliteitsnorm is de eerste internationaal geaccepteerde standaard voor IT Service Management. De ISO 20000 standaard beschrijft een geïntegreerde set van processen die essentieel zijn voor de effectieve en efficiënte levering van IT (Service Management) diensten aan de klant.

ISO 20000 is meer dan Service Management

ISO 20000 geeft u niet alleen de middelen om uw servicemanagementprocessen te optimaliseren, maar fungeert tevens als middel om de gehele organisatie inzichtelijk en beheersbaar te maken en de klanttevredenheid te verhogen. ISO 20000 doet dit aan de hand van dertien vaste processen. Dit model kan op elke IT-dienstverlener worden toegepast.

ISO 20000

ISO 20000 en continue verbetering

Het beginpunt van de continue verbetering binnen ISO 20000 is het inventariseren en categoriseren van incidenten (incident management) en meldingen.

De volgende stap is het herkennen van overeenkomsten binnen de geïnventariseerde meldingen en incidenten, om vervolgens een probleem te kunnen definiëren (problem management).

De derde stap van continu verbetering binnen ISO 20000 betreft het verandermanagement. Hierbij lost u de problemen op door op een gestructureerde manier wijzigingen door te voeren.

Uiteindelijk zijn er dertien processen die de gehele service management-cyclus compleet maken.

Op deze wijze voert u,  met ondersteuning van ISO 20000, continu en op alle niveaus van uw IT-dienstverlening structureel verbeteringen door om de klanten optimaal te kunnen bedienen.

Vragen over de ISO 20000

Heeft u nog vragen over ISO 20000, dan kunt u natuurlijk direct contact met ons opnemen. U kunt ons bellen op +31 (0)10 26 88 015 of mailen naar info@devaart.nl. Onze adviseurs voorzien u graag en geheel vrijblijvend van het juiste advies.

Terug naar boven
BEL ONS